Sara Claesson -

firat in det nya året

i onsdags bar det av till stugan där vi skulle fira in de nya året. Jag, Håkan, Emma, Jonatan, Edin och Johanna åkte ut en dag tidigare för att basta lite och installera oss. Det var riktigt trevligt, killarna fick testa på den finska bastun genom att doppa sig i snön för att springa tillbaka in i bastun och slå varandra med björkris (i detta fall morfars egengjorda ris). Vi spelade även våghals-spelet där jag fick konsekvensen att jag skulle fria till någon i sällskapet. Självklart friade jag till håkan och hoppades på ett lite bättre svar än: hahaha, fii faan. han är söt den där :P
själva nyårsafton bjöd på riktigt god tre rätters mat som vi tjejer fixade.
- Tomatsoppa till förrätt
- cambozola fläskfile med potatiskroketter och bearnaise sås
- Vit chocklad pannacotta till efterrätt
så sjukt gott. sen spelades lite fia med hutt, håkan fick kunskapen om att man inte ska blanda bearnaise sås och  pannacotta, kollade på hockeyn och sen var klockan tolv och det var dags att skåla in det nya året :) Champangen hälldes upp, raketen fyrades av och cigarren tändes.
Nyåret var helt underbart och det var sjukt trevligt däruppe, så det måste göras om igen.
drog på mig en dunderförkylning där så resterande dagen efter att man kommit hem så har jag endast kurerat mig för att bli bättre snabbt. Tiden finns inte till att vara sjuk.
Ser fram emot de nya året och hoppas det blir mycket bra :)

// sara

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar: