Sara Claesson -

work, work, work aaahhhhaaa

det har gått nästan en och en halv vecka nu på det nya jobbet och jag måste säga att det känns riktigt bra. det är väldigt snurrigt med allt än och kollegorna skrattar väldigt mycket åt mig när jag snurrar till det men de är bra. det känns konstigt att ha så mycket ansvar nu eller rättare sagt jag har allt ansvar. självklart stöttar de andra mig och jag får fråga hur mycket som helst men det känns ändå sjukt att ha den makten som man har. man tror inte att en sjuksköterska på ett äldreboende gör så mycket och vissa stunder gör vi inte det men det är alltid en massa bollar i luften, beslut som vi tar och ändringar som vi står för. jag är fortfarande nervös när jag är där, livrädd för att det ska bli fel någonstans. men det tar nog en tid innan man kommer in i sin proffession och lär känna alla patienter. men spännande är det och trivs det gör jag :)

// sara

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar: