Sara Claesson -

inglorius bastards, kräftskiva och lugn

min första praktikvecka har gått och det har vart mycket att ta in. trivs som sjutton men som sagt mycket nya intryck och mycket att lära sig. ingår i ett projekt och min "par-student" är jättebra. vi kompletterar varandra väldigt bra, hon kan mer det teoretiska och jag det mer praktiska. så det känns jättebra.
helgen har vart toppen verkligen. var på bio med sol, daniel, jonatan, emma och min söta håkan på filmen inglorius bastards. jättebra film och bland de roligaste scenerna var när brad pitt skulle gå in i rollen italiensk kavaljer. förbannat roligt och verkligen en film att rekomendera till alla.
på lördagen åkte jag, håkan och hans föräldrar upp till södertälje till resterande av håkans släkt för en kräftskiva. måste säga att jag var väldigt nervös på vägen upp dit. när man inte träffat stora delar av de som skulle komma  så är de kanske inte så konstigt. men de var härliga människor och man fick den där hemma-känslan man kan få med vissa människor. men de var trevligt däruppe och det blev skratt, disskusioner och 3 små barn som sprang runt och stojade.
jag vet att jag disskuterade med hans pappa om att han och hans exfru kunde umgås på de sätt de gjorde och att de inte var några problem med det. mina föräldrar är ju tvärtom. de är endast i samma rum om de verkligen måste det. det kändes konstigt men de är ju bara för att det inte är så i min familj. jag är jätteglad för att de fungerar för dem :)
helgen har verkligen vart bra och det har vart skönt att komma iväg.
imorgon är det dags för ytterliggare en praktikvecka och jag ser fram emot allt utan de tidiga uppstigningarna. Kl. 05.40 ska jag vara uppe och 06.10 ska jag gå iväg till praktiken. men de ska bli en kul vecka även om man får stiga upp tidigt. ikväll blir det bara att ta det lugnt. kommer att bli mycket sen framöver. man får ta vara på den tiden man har nu. :)

// sara

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar: