Sara Claesson -

lasange, morotskaka och två bra dagar

Det har vart mycket nu den senaste tiden med skolan, praktiken och allt runtomkring. jag ska egentligen inte klaga men de har blivit lite väl mycket på en gång för att man ska hinna med allt, vilket är påfrestande. känns som om vännerna fått ta lite av smällen vilket egentligen inte är menningen.
jag stormtrivs på praktiken. har en riktigt bra handledare som vågar släppa på oss och låta oss komma med egna ideer. hon vill inte att vi ska gå efter henne utan att vi ska klara oss så mycket som möjligt själva. jag älskar det! passar mig perfekt! det är en allmänmedicinavdelning så vi kan få in det mesta möjliga. men för tillfället är det mycket hjärtsvikt, lungödem och nedsatt allmäntillstånd. men det är ändå väldigt kul.
uppsatsen är mer påfrestande än vad den egentligen skulle vara. vi har inte ritkigt kunna komma igång ordentligt eftersom två av oss i gruppen har praktik. men just nu känns det omöjligt att lägga ner så mycket tid på den som det skulle behövas. praktiken ska skötas i två veckor till och tiden räcker inte till. dygnet borde ha fler timmar, tycker jag!

hade en underbar kväll igår. mannen min får mig att slappna av och tänka på annat. så vi lagade lite mat och denna gången fick jag hålla mig till att göra salladen. det bjöds på jättegod lasange. den lyckades han väldigt bra med. vi gick ut och tog en promenad i den friska luften och man blev piggare av det. det är härligt att promenera i kylig luft. undertiden jag var nere och köpte en massa choklad fixade han teé och sen fortsatte kvällen framför tv:n. riktigt härlig och mysig kväll! älskar min lilla plutt.

blev en liten snabbvisit hos jennie idag. köpte med mig morotskaka till henne och tommy och hon stod för kaffet. härligt att träffa henne igen. vi kom fram till att de måste ligga i generna det där med att män alltid skvätter massa tandkräm när de borstar tänderna! alla män gör de mer eller mindre.. oftast mer... men de var ritkigt trevligt att träffa dem igen.

Nu är det nya tag inför morgondagen med uppsatsskrivande på förmiddagen och praktik på eftermiddagen. så dags att sova.

// sara


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar: