Sara Claesson -

Tjuvlyssnat


En tjej ca 20 sitter och pratar i telefonen. Samtalet verkar handla om hennes kompis flickvän.
Tjejen: Så hon vet inte om att du bara tänder på henne för att hon ser ut som en 12-åring?
Tystnad. Folk fnissar och sneglar roat på henne. Tjejen tittar sig omkring. Tjejen: Du, folk
tittar konstigt på mig... (tystare) Jag åker spårvagn


Tre tjejer ca 15 står och pratar samtidigt som de tittar på kläder. Tjej 1: Hallå, känner ni nån Gonorré?
Tjej 2: Nä jag vet, jag vet inte heller vem det är. Erika sa att John hade Gonorré eller nån. Vet du vem det är?
Tjej 3 (med stora ögon): Gonorré är en KÖNSSJUKDOM!
Tjej 1 och 2 ser väldigt förvånade ut.



En ung mamma och hennes son ca 7 går förbi godishyllan och sonen tittar längtansfullt mot sötsakerna.
Sonen: Mamma, kan jag inte få lördagsgodis?
Mamma: Nehedu! Glöm det, jag blir ruinerad och du blir skitfet


En tjej ca 20 sitter på perronggen och pratar i mobilen. Tjejen: Men du, man tjänar betydligt mer på prostitution än på att sälja droger. (Hon får frågan var hon befinner sig och svarar): Väntar på tunnelbanan. (Personen i andra änden säger förmodligen att hon inte borde prata sånt högt och tjejen skrattar och svarar): Du, jag sitter i Högdalen. I Högdalen. Om jag hade pratat aktiekurser hade folk tittat på mig.


Ett fyllo ca 50 går fram till informationsdisken. Fyllot: Ursäkta, var finns 10,2% ölen?
Biträdet: Vilka menar du?
Fyllot: De på burk.
Biträdet: Ja men vilken sort?
Fyllot: Det spelar väl fan ingen roll?!

// Sara



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar: