Sara Claesson -

be pepparcake aka gingerbread

jobbade idag i 4 timmar så det var inte så mkt men de är iaf lite pengar.
en boende på jobbet larmade och jag gick iväg och skulle svara på larmet

- hej X, jag såg att du larmade var det något jag kan hjälpa dig med?
- jag behöver hjälp att ta upp käppen
- javisst..


jag hjälper X upp med käppen och när jag ska vända mig mot henne säger hon

- men lilla vännen, va blek du är, du är inte sjuk? du vet ju att man inte ska jobba när man är sjuk det tär på en.
- haha nej jag lovar att jag är inte sjuk. är det något mer jag kan göra för dig?
- nee.. men tack för käppen
- javisst det är ingen fara

va kul det var att höra att  man är så blek att man ser sjuk ut. jag gick därifrån mumlande och försökte intala mig själv att X inte har perfekt syn. men de var inte kul att höra. kanske borde sola lite. hahaha kan ju nämna att det är ett demensboende jag jobbar på.
men jag har minsann fortfarande kvar linjen vid magen så det så :D
lilla söta X är för härlig ibland

// sara

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar: