Sara Claesson -

minnenas allé: vännen ramlar nerför branten

 det var i 1:an på gymnasiet. det var jag, lydia, fanny och några till som skulle ut till en fest lite utanför taberg. det var en varm dag i början av september. vi var taggade, hade fixat oss fina och skulle dit och förfesta. vi hade skitkul. det var en stor villa med en gigantisk trädgård och i slutet av trädgården var det en brant backe ner mot en skog. det fanns lite tallar i backen. iaf vi återkommer till de
iaf vi börjar komma in i riktigt bra partyhumör och lite dragna och det kommer mer och mer folk till festen. alla hade jättetrevligt och helt plötsligt bestämmer jag och en kille att vi går ut och sparkar lite boll för få lite frisk luft. vi småpratar lite och jagar bollen. jag som inte är så duktig på det där speciellt när man inte är nykter råkar missa bollen och sparka killen på smalbenet ett antal ggr. men men båda skrattade och hade roligt. fanny kom ut och ville vara med. gick jättebra men helt plötsligt hör vi ett skrik bakom oss och rusar mot den branta backen. där ser vi fanny sakta rulla ner och gör dom mest sjukaste läten jag hört.
det gick inte att hålla sig jag skrattade så mycket somjag bara kunde och föll ihop på marken i en liten hög. hör steg närma sig och upp klättrar fanny efter några sekunder. hon såg ut somett sött troll med kvistar i hår på kläder jord överallt och helt blossröd i ansiktet. de andra har hört oss och kommer utspringande. både jag och fanny ser deras miner och brister ut i skratt.....

..... det var en lyckad festkväll

// sara

Kommentarer
Postat av: Anonym

haha vad kul det lät

Postat av: Anonym

du, jag förstår det ;0)

2009-02-20 @ 16:42:18
URL: http://loadedgun.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar: