Sara Claesson -

en skitdag!

en skitdag har det vart idag. haft båda mina chefer har ringt till mig idag och frågat om jag skulle jobba hos dem i sommar. men tackvare att jag redan skaffat sommarjobb som är mer inriktat på sjuksköterskeyrket så väljer jag det istället för underssköterska. ursäkta men torka rumpa kan jag redan. jag vill avancera

- så sara vill du vara hos oss i sommar?
- alltså.. nu är det så att jag ska jobba som ssk assistent och få in en fot i mitt yrke för jag tar examen om lite mindre än ett år
- jaha vad tråkigt men de förstår jag. du är ju snart färdig och så ja..
- javisst....
- men kan du hoppa in och jobba ngr extra pass i sommar om någon skulle vara sjuk?
- ja men det är inga problem. det är ju bara att ringa så.
- jättebra.. för egentligen så är de ju menningen att om man jobbar extra här så ska man ju egentligen jobba på sommaren med. det hör till.
- okej....
- ja men de ä ju bra att du kan hoppa in extra då. för då kan vi ha kvar dig på listorna
- ja....
- ja men då vet jag. då får du ha en bra dag. hejdå
- jaa.... hejdå

det tog mig en stund att smälta detta. försöker de att ge mig dåligt samvete eller vad? jag blir galen.
så det har mest vart negativa saker idag men det positiva var när älsklingen♥  hörde av sig. jag vet att han har mycket att göra nu. får ha överseende med de.

// sara

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar: