Sara Claesson -

Besök på sjukan igen

Trivs verkligen på det stället jag är på och jobbar nu. Det är en helt annan atmosfär, de litar på mig och låter mig få ta saker som jag inte fick ta på det andra stället. Jag jobbar mer fritt och det är verkligen sammarbete här, ingen jäkla hierarki utan här jobbar alla som en enhet. så skönt.
Var hos läkaten förra veckan, min hanled och min fot har strulat ganska bra. Men för en gångs skull så var han trevlig, eller ja så trevlig han någonsin varit. Det är inte som en "normal" trevlig människa men bra för att vara den läkaren. Men allt slutar med en spruta i handleden (den viktigaste) och en hel del medicinändringar och medicinhöjningar. så nu är det tillbaka på ruta ett igen med prover, återbesök och problem. Jag som hade hoppats på att det skulle vara lugnt nu men tydligen så är inte medicinerna rättinställda. sen var de en hel del snack om att återinsätta kortison i tablettform, han anser att det är en mycket bra ide men jag vägrar. Mår inte alls bra av dom så varför skulle jag äta dem?
Foten är ju bra nu men handleden är fortfarande lite sådär. men jag antar väl att det blir bättre snart. Har en ömmande kula just där han sprutade men de är också något jag luskat fram att det är inte ovanligt. Bra att man blir infomerad, tummen upp för det :(
Nu kommer jag nog inte göra det vad jag vet för det finns mycket som håller mig kvar här men annars hade jag lätt kunnat flytta till någon annan stad bara för sjukvårdens skull, För här är den generellt kass!

// sara

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar: