Sara Claesson -

upp och ner

praktiken är över nu och visst saknar man detta men känns skönt me.. skönt att veta att man gjort sina timmar och att man kommer att få godkänt på den delen iaf. fick stark förmåga på varenda punkt me vilket känns riktigt bra. och bra betyg från patienterna me vilket alltid glädjer en. men visst har man frågan i skallen om hur det ska gå me dem patienter som man har haft därnere....
var hos läkaren för ngr dagar sen och fick lite taskiga nyheter. mina värden hade innan inte legat på en bra nivå men nu så var det ingenfara och han skulle inte göra ngt åt det utan menade på att de kan bli så ibland. men n'r jag tog lite extraprover så testade de mig oxå för antigenet ccp. säger kanske inte så mkt men jag var positiv till detta och det menas att min reumatism är av den aggressiva sorten som bryter ner ben och leder. och att jag tydligen har en förändring i ena foten vilket gör att visar röntgen som jag ska göra om ngn vecka att jag har ytterliggare förändringar av att ben har brutits ner. om det har detta så ska det antingen häja min dos medicin som jag har nu eller så ska jag få byta medicin. biverkningarna av de nya medicinerna som jag kanske kommer att få då ligger på mage och tarm vilket kommer att ge mig ständigt illamående. men biverkningarna som jag har av den medicin som jag äter nu är feber som återkommer och sänkt immunförsvar.. så det är verkligen en pest eller kolera man står och väljer emellan. vet inte vad man ska göra.
försökt att ta reda på vad man kan göra mot detta och det är jue att träna vilket man ska börja med nu och äta så bra som det går. men det är jue inte det lättaste heller men man får la försöka.
blev chockad av att f reda på att man hade en aggressiv sort av RA. om jag inte skulle sköta mina mediciner så skulle jag kunna räkna med att vara rullstolsbunden vid 30. inget man skulle vilja vara
så ska kämpa på.. men måste klara av skolan med och tänker verkligen inte ta paus från det. vägrar att ligga efter så ska göra aöt som står i ens makt!
TACK för att ni orkat lyssna på mig när jag har pratat med er om detta och gråtit ut. tack så mkt. tycker om er alla så!!!

//
sara

Kommentarer
Postat av: Anonym

men gumman!!! usch. tänker på dig.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar: