Sara Claesson -

The big question

Ibland så undrar jag varför vissa saker händer eller varför personer beter sig som de gör. Kan faktorer omkring händelsen eller personen påverka den så mycket att den får en viss utgång. kan människor i ens omgivning påverka varandra så mycket att de påverkar det val som någon ska ta omedvetet. kan människorna som påverkas så mycket anses svaga då. jag har bara funderat väldigt mycket på detta, om människor kan vara så lättpåverkade och varför i så fall. men om man nu gör detta, och man kanske till och med är medveten om det, uttnyttjar man de så pass mycket för att få sin vilja igenom eller är man så pass snäll att man tänker på att inte göra det. men om man uttnyttjar denna "förmåga" kan det sabba något annat i människans liv. jag vet inte hur det är med er men när jag var mindre så uttnyttjade jag denna förmåga medvetet ganska mycket. nu får man det att låta väldigt negativt men i vissa fall då var det de. nu för tiden skulle jag inte kunna det, inte medvetet iaf. Det är ju svårt att veta när man gör de omedvetet faktiskt. vem skulle vilja sabba för någon annan. jag har för tillfället mycket fritid så de är väl därför man tänker så mycket som man gör, både på gott och ont.


// sara

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar: