Sara Claesson -

dåligt samvete?

har så dåligt samvete, fast jag vet att jag inte behöver ha det. har omtenta den dagen mamma och resterande familj ska ut till sommarstugan och hjälpa M med trädgårdsarbete och så. det är M fristad, där kan M ta det lugnt och rehabilitera sig. vilket är jättebra. emn känns dumt att inte kunna hjälpa till, det ska alltid vara något ivägen så fort de ber om hjälp. saker som man inte kan flytta på eller som man kan skippa. självklart förstår mamma men det ger en dåligt samvete iaf. jag vill ju kunna hjälpa till och finans där men känns som om jag inte räcker till ritkigt...

menningarna som - klart jag stödjer dig - du vet att jag finns här för dig - säg bara till så hjälper jag dig - du vet att det bara är att ringa och snacka
dom betyder väldigt mycket och man ska verkligen mena  det om man säger det. sen självklart förstår man om alla inte kan komma till en när detbehövs men då kan man iaf ta det över telefon eller att den andra partern bara lyssnar.
många säger dessa menningar men de är tyvärr få som håller det. det märks verkligen vilka som verkligen ställer upp för en när det väl kommer till kritan....

// sara

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar: