Sara Claesson -

Turn around, Bright eyes

Sitter och tänker på gamla minnen. Råkade av misstag sätta på Bonnie Tylers låt Turn around. Vilka minnen man har till den. Jennie och jag satt på golvet i hennes gamla rum i Habo och sjöng duett på denna. Jag sjöng Turn around och hon resten. där satt vi i timmar och sjöng för fulla halsar :)
En annan gång så skulle hon fixa iordning mig, vi skulle bara gå in till samhället men vi skulle styla oss för att se bra ut! (Vilket vi gör i vilket fall som helst men just i den åldern så var utseendet allt) Vi sminkade oss, rotade igenom hela hennes garderob och drog oss ner till samhället. Det första som händer när vi går förbi gamla Vivo, Atlantis ligger där nu, är att ett bil tutar och killarna i bilen hojtar. leendet gick upp till öronen på oss och vi njöt för fulla muggar. Sen var det ju dags för mig att dra mig hemåt och när jag väl går in genom dörren och till vardagsrummet utbrast pappa: fan va snygg du är för en gångs skull! (Detta är hans sätt att skämta). Vi båda bara kollade på varandra och asgarvade. Mamma kom upp från källaren och muttrade tokskalle och gick vidare ut i trädgården.
En annan händelse som Jennie och jag gjort tillsammans är något som skrämmde upp mig väldigt mycket då men nu kan man bara skratta åt det. Vi hade kört anden i glaset och skrämt upp varandra lite (eller rättare sagt hon hade skrämt upp mig med det) men vi tänkte att vi skulle ut och gå en promenad och det var frammåt kvällen. Mellan våra hus där vi bodde fanns en skola som hade en skog jämte sig med linbana och stigar man kunde leka på. så när vi går förbi denna skola ser vi en katt gå över asfalten och in på skolgården och mot själva skogen. Katten vänder sig om flera gånger och tittar mot oss och jennie börjar med att säga:
- Katten vill oss något, den vill säga oss ngt.
Dum som jag var då går jag ju på detta och känner att hjärtat slår snabbare och snabbare.
 
- Undra vad katten vill säga oss, tänkt om det är efter spelet, om det är ngn ande som vill visa oss in i skogen. att det finns något där inne som vi ska se.
Jag lyssnar ju på henne och vill att vi ska gå därifrån men jennie kör på och vill att vi ska följa efter katten och se vad den vill visa oss
. Jennie fortsätter att jaga upp mig och mitt hjärta slår bara fortare och fortare. jag börjar bli riktigt rädd och pulsen ökar som attan. känner att jag bara ville hem eller iaf inomhus. efter ett tag så kommer vi därifrån och väl hemma hos henne igen så kunde man andas ut.
När jag väl skulle hem sen så kan jag ju berätta att jag tog en omväg för att inte gå förbi skolan. hahahaq vilken kväll det var. haha och vad mycket skit vi hittat på :p
kan ju tillägas att vi var mellan 13-15 år under denna tiden :)

// sara

// sara

Kommentarer
Postat av: Anonym

hahahaha vilka sjuka minnen vi har ändå. tssss. blir glad av att läsa detta. haha. hörs snart. jag ringer så fort jag är på g hemåt. förmodligen innan dess med. puss

Postat av: Anonym

ska vi ta med våra pojkar på harry potter filmen? vore mys.

2009-07-13 @ 17:45:23
URL: http://loadedgun.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar: