Sara Claesson -

har en dålig dag med sjukdomen

har en dålig dag med sjukdomen. det gör förskräkligt ont i leder i knän ch i fötter. fy vad ont det gör. det bara pulserar. har svårt att böja mina knän ordentligt så det var jue bara att glömma att huka sig på jobbet. har ett område åp foten som gör förskräckligt ont. men de är inte konstigt reumatismen har brytit ner ben där så jag har ett hål i skelettet kan man säga.
pratade med läkaren och jag kommer sluta prednisolonet vad han än säger. jag mår inte bra av tabletterna och han blev la inte jätteglad när jag började på eget bevåg skära ner på dem. men sen vet jag sen tidigare och från tidigare patienter han har haft att han är sån. men okej sen förstår jag att han oxå tycker de är dumt att jag tar egna beslut men de ä la jag som i slutändan ska äta det?!

kollade igenom mitt medicinskåp och hittade dessa mediciner
mot reumatismen:
- methrotexate
-salasopyrin
-folacin
-orudis
-alvedon/panodil
-australiensk gel (tas även till nacken)
-prednisolon

mot nacken/ whiplash liknande grejen
- atarax
-primperan

övrigt
-mini pe

ska en 21-åring äta så där mycket egentligen?? helt sjukt

// sara

Kommentarer
Postat av: Anonym

jag förstår vad du menar med att du känner att du äter för mycket piller. i hate it... pusspuss

Postat av: Jenny Berggren

Hej

Jag är också en 21 årig reumatiker, jag känner igen mig i att äta för mycket tabletter och att inte vilja äta tabletter, jag har slutat av och till men det kommer ikapp en till slut. Skoven kommer man aldrig undan. Känner också igen mig med doktorn att deras ord ska vara ens egna lag.

Hur länge har du haft din diagnos?

2009-03-17 @ 12:41:41
URL: http://svantesdotter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar: